Bevegelighet bro

Next up:
Cancel
0:00
0:00
0:14
1x

Oh no!

Your current web browser does not support native video playback :(

To fix this, upgrade your browser to the latest version of any of these browsers:

You may also be missing the Windows Media Feature Pack needed for playback in Internet Explorer. Download it from Microsoft.com

Øvelse for å øke bevegelighet i skulderbuen og hofteledd.

Veiledning

  • Ligg på ryggen og plasser håndflatene i gulvet ved hodet i skulderbreddes avstand.
  • Plasser fotsålene i gulvet. Hvis man er lite bevegelig i skulderleddet plasseres føttene langt unna baken, hvis man har stor bevegelighet i skulderleddet plasseres føttene ganske nære baken.
  • Kroppen skyves opp i en jevn bue.
  • Kroppsvekten skal skyves over håndledd, skuldre og brystrygg.
  • Man kan jobbe med å hente ut bevegelighet i hofteleddet ved å aktivere setet.
  • For å unngå å hente ut for stort utslag i korsryggen, pass på å aktivere stabiliserende magemuskulatur.
  • Hvis man ikke klarer å strekke ut beina, må man øke avstanden fra hender til føtter.
  • Hold posisjonen i ca 5-8 sekunder.
  • Gå kontrollert ned til utgangsstilling.

Alternative øvelser

  • Plasser føttene på en kasse/en forhøyning, dette kan gjøre øvelsen enklere.